Modenas GT128 – Jebatku x stabil lah

Aku ni xdelah nak kata juara dunia moto racing ke haper ke..tahun pertama naik moto ni best giler babeng..tegap, kalo amek corner memang best dan stabil..kalo 120km memang tak rasa sgt laju ke gegar ke..but lately..aku rase sgt x best bawak..dier goyang-goyang lebeh..aku pegi servis centre, dier kate sbb box lah (aku dah penah cabut box) lagi tak best adelah..dier goyang tu macam pelik aku nak describe..macam meliuk-liuk..takut pulak moto aku ni patah 2 kat tgh jalan kang..hakak tension tak dapat kona lipat..

 

aku dah separuh hari carik info kat forum malaysian biker..macam chat room pulak aku rasa, yang jawab soalannya sedikit yang berboraknya banyak..jenuh nak baca..

 

masalah moto aku yang paling merunsingkan sekarang adelah,

1. Moto aku goyang

Punca yang aku selalu sgt dengar adelah

1. Aku ade box givi kat blakang. Sbb tuh tak stabil. So aku pon tanggalkan box aku satu hari..lagi tak best..

2. Hendal x ketat. Dah ketatkan.

3. Absorber lembut. Yang ni aku belum cuba try test lagi..dgn tukar absorber lagi besar..kang dibuatnya bukan sebab absorber????rugi duit aku..patut boleh simpan beli ipon4..huhu..

 

Oklah..hujung bulan ni aku carik kedai lah..aku nak tukar absorber dier…entah absorber ape nak pakai..aku pon tak tahuuuu..

Leave a Reply

