tentang Jebat..

sejak dua menjak ni aku seriau je..abang jebat ni suka berbuai..mcm dah tak bes nak corner2 mcm slalu..kalo bawak laju dan corner2,nak pulak kawasan yang tak berapa nak rata..rasa mcm seriau gegiler..mcm nak tercampak pon ade..mujur aku berat..so lekat sket atas moto..hahaha..kalo lepaskan handle..dier akan bergoyang-goyang dengan hebat sekals..aku belek tayar blakang..tayar michelin besar ..angin ok..tak gelong..aku tgk tyr depan..pon ok….hmm..aku cuba sandang beg aku dan tak letak lagi dlm box kat blakang..sbb nak eliminate the effect..kalo brg berat kat blkang..memang moto akan goyang sket..pon still goyang jugak…

bawak ke kedai..dier ketatkan handle..tapi maseh goyang..pastu..lepas 4-5 kali test ride, akhirnya come to conclusion yang absorber dah lembut..kene tukar absorber..hehe..memang la kene tukar absorber sbb ade 2 anak gajah yang frequent the bike lately..haha..so aku sudah menyuroh abg mekanik supaya survey absorber yang keras2 sket..mahal takpe..sbb aku mmg agak malas/xde masa nak tukar selalu…

tapi aku rasa dier terlebih ketatkan handle..moto susah nak corner baring..dier cam lambat sket bertindak…normally abg jebat sgt sensitive,macam corner2 ikut gerak hati aku jer..(bajet2 cam harry porter and nimbus 2000)..

lalala..

Leave a Reply

