Puji Vs Keji

Pujian yang ikhlas dituturkan semasa ketiadaan yang kene puji dan Kejian yang ikhlas pula dituturkan kepada siempunya diri yang dikeji..so kalo puji didepan dan keji dibelakang takde maknanya nak anggap 2-2 perbuatan tersebut ikhlas..Ikhlas yang dimaksudkan disini adalah ikhlas kerana Allah, ikhlas kerana sayang kepada siempunya diri ini tadi..

Antara puji dan keji yang tidak ikhlas, aku lebeh rela orang keji dibelakang dari orang memuji dihadapan..sbb yang pertama aku dapat pahala, yang kedua plak aku tak dapat dosa ujub,riak dan sbgnya..

Pujian adalah salah satu dugaan yang hebat bg aku..sbb aku nih suka perasan..(haha mengaku pulak kan)..bg aku there’s nothing beneficial dari perbuatan memuji seseorang dihadapannya..kejian i can handle..

Kejian ni dibuat dihadapan atau belakang, 2-2 tidak mendatangkan dosa kepada si kene keji..pujian pulak, salah satunya mendatangkan dosa kepada si kene puji, dosa riak..

I’ve learned enough to be wary of compliments and to be undisturbed by evils words. Positive criticism, however, i’m still learning to take it in, digested it and try to absorb it to my very being..as for now, i only take in those criticism from closed ones.. like from my sister and my other half..

“Hey, you should bangun early lah..then you can go to work early and come home early. So in the evening can exercise and eat dinner early.”

” Don’t la be so garang..cakap la lembut-lembut sikit. Buat orang takut je. Ye tahu awak tak marah, tapi orang tak tahu. Shiann derang.”

Lesson from life thought me that, most of the time when people complimenting you about something, there’s will always be some ulterior motives..but when they criticising  you to your face , most of the time, they meant well for you, coz if they didn’t, they don’t have time la to even talk to you about it. Human, by default is self-centered anyway..

So, don’t embarrassed youself by complimenting me (as an opening for something), coz i can see right through you. You could say thank you and compliment me when you first got it,uploaded it many months ago, honouring me by giving credit to me, and not just a few month before you trying to get me to do it again for you for free. Buat malu je. Sudah-sudah laa..

Tq and regards

Marlina Jamal

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s