Saya nak moto besar!!!

Abang Jebat can go up to 140km/h..setelah dicuba berkali kali kat highway thats the max he can go,itupon masa turun bukit..huhuhu..sedeh..jeles rasanya hati apabila asek terlihat Abang2 dgn Kawasaki Ninja dok bawak rilek je kat highway..senyap je bunyik..jelesnyer…dang!! Nak moto laju2 bagak2 jugak…huhuhuhu..

Nak ini….

2009_ST1300_580x385_CandyDarkRedMetallicSilver_42515B
Honda ST1300

or yang nih

7def5160-e597-4bda-86aa-5cf2db599715
Kawasaki Concours 14 ABS

yang nih ke

color_k1300rt_01_1024x768
BMW K 1300GT

tak pun yang ni..

10MS_FJR1300A_sil_S4_e2bb24e2
Yamaha FJR1300A

and thats what i wrote yesterday at the office…

Actually when i went down to where Abang Jebat was parked yesterday..tetiba hati cam…warm..tgk dier lepak2 with all the humbleness ( koto tak berbasuh..salu hujan lately)..Inilah dier moto yang menyelamatkan aku dari terus menerus saket jiwa tunggu teksi..inilah dier moto yang dok hangkut aku balek kampung tiap2 minggu..sekali tukar minyak and filter kene RM60 je..balek kampung 2++km one way minyak baru 7-8 hengget..kalo kat KL minyak seminggu tak sampai RM5 kalo aku tak merewai kemana-mana..road tax RM2..insurance first party all rider baru RM3++…tol tak payah bayar..tak ke sgt jimat tuh..tak byk songeh..langsung

pastu aku pun start moto,jalan..hehehe..dalam perjalanan balek tuh..aku saje bawak 40-50kph..menikmati kedinginan..senja-senja..balek opis then..hahaha..it occur to me lah..

Bukan salah ko Jebat kalo ko takleh laju2 lebeh 140kph kat highway..bukan salah ko mcm menjerit2 bila dah nak sampai takat2 tuh..hahaha..salah aku le…hahaha..sebab ape..sbb berat aku nih dah sama agaknya dgn berat anak ikan paus..(anak..kan..kenapa tak kata mak dier je..hehehe)…aku kira budak yang potong aku aritu dgn senag lenang while aku tgh run 120kph..sbb dier kurus la..takdelah semput moto dier nak hangkut..hahahaha..masa aku komplen kat hashim moto aku tak laju..140kph je..agaknya tersiksa dier nak tahan molot dr ckp bende sebenarnya…hahaha..

So hari nih..pagi nih nampak si Oren tuh dikalangan moto2 lain yang kaler tak semegah itu..melimpah-limpah kasih sayang aku kat cik Abang Jebatku ittiew..ye..ye..nanti aku kecilkan sket badan anak gajah aku neh..hokeh!!

01082009157-1

Leave a Reply

