Akhirnya…

“ahahaha..” aku gelak2 jahat bile kol rumah smlm..lepas je dapat sumer2 signature..aku pon report..Bapak aku angkat..

“amboih..gelak beso..”

“aku dah lulus..hehe..”

“alhamdulillah..tahniah la..”

Akhirnya aku dah lulus ujian memandu for kereta today..tinggal menunggu hari untuk ke pejabat JPJ memohon lesen..hehehe..

Terima Kaseh yang tidak terhingga kepada Sifu aku ..Norhaniza Amil..hahaha..kalo driving dier sifu..kalo aku bebel2 betulkan ayat/grammar project master dier..aku sifu..kalo lipat baju dier sifu..kalo masak aku sifu..dier chicken hand..aritu dah naik taraf sket..kitchen hand..tapi disebabkan dier masak sambal ikan guna minyak baru and buang minyak bekas goreng ikan..demoted balek ke chicken hand..ahahhaah..ape aku merepek ni..Anyhow la kan..thank you kepada En.Fatah yang telah mambantu memberi cara bagaimana nak solve masalah lesen L aku..then ajar aku drive..dier just ajarkan parking and bukit..three point turn pon dier ajar dgn lukis-lukis kat kertas je..ada ka..seb baik aku terrer..hahaha..bukan susah pon three point turn..

teringat plak saat2 balajar kete ngan kak hani..ade satu hari tuh, macam nak patah balek kat satu jalan  nih..tak de kete sgt lalu situ..so try ler buat..haha..akhirnya panik sbb tetiba ader kete nak lalu..dah nampak dari jauh..hahah..stuck melintang la Gen2 itu ditengah-tengah jalan..hahaha..pastuh tergedik la tukar driver…hahaha..seyes klaka masa tuh..

Kak Hani sebagai pemandu..aku rate dier 5/5..aku jenis mabuk darat tapi kalo dier bawak..siket pon tak terasa mabuk..dier pandai amek korner..pandai brek..pandai bawak laju biar cepat sampai tanpa menjejaskan keselamatan..hahaha..sebagai chekgu, dier nih perfectionist sket..hagak-hagak la kan..aku baru 2-3 hari drive..nak kene bawak sedap cam dier..ahahaha..dier boleh lah..dah 10 tahun pengalaman..selalunya kalo dier yang drive sekalipon dier akan berikan tips2 untuk memandu dgn baik dan selamat..paling ditekankan penggunaan brek yang baik..bile berhenti tak berhenti menyentap..kene berenti elok..smooth2..walaupon aku baru jer belajar kete 2-3 hari..ada ka..hehe..kalo nak amek corner wlpon dah terang jelas..nampak dah tader kete lain.. kene ikut lane..

” Kita tak tahu apa nak jadik..kot2 tetiba ade kete laju dri belakang nak potong..caner?..kene bersedia..”

“ye!!..baik chekgu” (aku nak ckp camni ke korang rasa?….hahahahha) sebenarnya aku ckp ni

“Ala..tadi memang tader kete kan..sikit je pon..selamat je sekang nih?..eksiden tak?eksiden tak?..tak kan?..so i know la what i’m doing..” (even aku mmg sedar aku tak pandang pon side mirror/cermin pandang belakang…aku kan sebok pandang depan jer..nak amek korner kan..ahahhahaha)

Ha ni…pagitadi

Ade MyVi putih ade P  yang tetiba jer korner terlebih sampai masuk jalan aku..kene plak aku brek2 kan kat simpang di Kerinchi tuh….incompetent!!!..hahaha..konon aku dah ade lesen kan..walaopun P..i assure you i can drive better than that..hahaha..but seriously..pagi nih jugak mujur aku tak kene langgar dari belakang oleh satu 4WD yang tak perasan lampu merah..bodo ke haper..screehing la tayar dier brek emergency..sungguh tak alert..ape ni?…

haiyoh..haruslah kene kondem nnt karang org chekgu aku..katanya..jgn belagak..ahhahaa..neway, she said get my licence first then i can complaint..haha..now i can kan..hahaha..i will write a side story pasal kegiatan salah/keji pengguna jalanraya yang aku temui..

p/s:pegawai JPJ kat sebelah masa test memang notoriuos belagak..the only words yang keluaradelah..

“Ok, jalan”

Kak Hani kata..its better that way la..kot dikatanya..

“Awak berenti tepi, saya ganti drive..”

Lagi harun…hehehe

Leave a Reply

