ragam pemandu2 teksi

1.” Oh.duduk sorang la ni.rumah you ade bilik kosong?i nak cari bilik sewa la.” (pemandu tuh lelaki melayu)

Seyes bodoh.

2.” I nak pegi hantar orang pergi KLIA nih. Nak teman? Nnt i hantar la you balek. Boleh borak2.”

3. ” I nak pergi mandi stim/wap nih. Nak join?”

(2&3 adelah oleh pemandu yang sama. Aku end contract lepas sebulan. Dodgy betul dier nih.  He stills owes me RM60 of the prepayment. Aku tak halal.)

4. “Tak payah ikut Pantai Dalam.jauh.Pakcik ade shortcut.”dgn nada kondifen je.

Turn out shortcut dier lalu all the way Old Klang Road,Midvalley Ring Road,then kampung Abdullah Hukum..aku dlm hati..”what!!!Itu jalan paling jauh yang ko boleh bawak kot kalo dr rumah aku ke TM Annex tuh”..huhu salu naik teksi RM6 kali itu RM7 kot..or RM8..tak hengat..

5. “Saya tak pernah tau macam ni” dgn nada tak puas hati.

Tambang RM7.60. Aku bg RM10. Pastu tade duit kecik. He gave me RM5 and 40cents coins. I gave him back RM3. He gave me RM1 back. I gave him that RM1 back correcting his math. Tak puas hati plak tuh dier nih. so he said the above. and i said this back.

“Abang, saya tanak amek duit tak berkat. hak abang saya bg balek. Kalo abang nak sedekah saya amek. saya tanak tipu2 nih.patut abang terima kasih kat saya.”

I went out. He drove away.

Pagi tadi pulak, ade sorang pakcik ni..aku nak pegi Jalan Semarak..nak lalu SMART. dier tak u-turn 2-3 tempat untuk u turn..aku raser nak hempok pun ade..pastuh lalu old klang road smpai abes,masuk jalan ke arah cheras/seremban untuk ke SMART, walhal, kalo nak pegi SMART tuh tak sampai 1KM kat belakang rumah aku..huhuhu..just uturn depan balai polis tuh,masuk kiri,then kanan,then kanan, tak sampai 3 minit.

Aku mesti nak illustrate gak punyalah bangang/penipu pakcik tuh..

Peta A

Peta A -Jalan yang sepatutnya digunakan

Peta B

Peta B – Jalan yang telah digunakan oleh pakcik penipu.

Arghhhhhhhh…aku nak lesen cepat! tak sanggup dah dgn karenah2 pemandu teksi ni..

Leave a Reply

