Random Things

Solved Rubik’s Cube (Model tangan=Kak Hani)

Aku bukanlah peminat Ben10. Tapi aku tau la serba sedikit pasal Ben 10 neh..hasil pertanyaan aku kepada adik bongsu aku si Fitri..

“Fitri, Ben10 nih katun pasal aper?” aku tanya si kecik tuh masa dier sedang sebok layan siri kartun tuh.

“Ala,citer budak laki tuh.Dier ade jam.” dier jawab pendek2 macam selalu.

“Budak laki ader jam?..itu jer?? citer mcm tuh pun ko tgk?” ku saje bako darah dier supaya dier terang dgn lebeh lanjut.

” Dier ade jam tapi dier blehjadik byk bende, raksasa la,ape la,ade 10 monster yg dier bleh jadik la..sebab tuh nama dier Ben10. Dah la.ko ni kacau la” Si fitri terang sambil mata tak lepas dari TV.

“Ckp la awal2..ini tidak..Budak laki ade jam..ape hal citer camtu masuk tv” hehe..aku memang suka menyakat..

Sebenarnya,aku telah terkena demam Rubik’s Cube. Terjumpa mainan lama kat almari Kak Hani di Bukit Gelugor..first hari aku main2..dapat solvekan satu muka..pastu biler on the way balek KL singgah kat Tapah,rehat dan minum2 sambil nak mencarik the cube as my own set. yang konvensional..yg jenis plain colors tuh tak jumpa..Instead,aku jumpa yang nih.Setelah 2 hari mengerjakannya aku hanya berjaya susun sampai layer 2 sahaja..i couldn’t do anything else..i can’t think about anything else properly..so i went looking for some tips kat internet..and yeah.. there are some and i used this to solve the cube..hehe..here.

Macro shot( England Optical Eyeglases’ case)

This is a macro shot of my spectacles case. I read somewhere about the reversing normal lense for macro shooting…I tried it yesterday and this is the outcome..hehehe..lega sebab dah tak payah pi beli macro lense yg bisa membankrupt kan aku..hehe..sekarang aku boleh cancel tabung untuk itu dan focus on the tabung to get the speed light instead..hehe..weehuu..

Bendi Goreng pedas dengan Sos Tiram

Ini plak bendi goreng pedas denagn sos tiram..i believe you can correctly guess the ingredients involve. I was so please of how my theory of soaking the bendi(ladies finger kot) in warm water and then quickly rinse it with cold water will make the color as vibrant as in the pic above. And it keep them crunchy. heh.

Leave a Reply

