Investment as a function of Return

meh aku expand lagi relation ship ni..

Investment as a function of risk and return
Investment will be defined by money,time and energy put into a project
Risk plak kita definekan sebagai tidak mendapat return yg diingini..boleh jugak kita letakkan risk nih sbg probability of realised gain..
Return plak boleh didefine kan dgn reward yg diharapkan

Tapi jika person A is making investment for person B,return for person A will be discounted by the person B return and person B ability to generate reward for person A.
tapi jika person A direct investment is for person B’s return has little connection with person A reward…person A might cease to offer investment for person B.

hehe..merepek tak..dlm pada aku dok tulis bende nih otak aku yg seblah lagi asek dok komen2..yg teori aku nih ntah ape2…

berbelit-belit kan..mudahnya..aku sbenarnya nak citer perihal manusia yang menolong with underlying niat..why i said underlying?sbb dier tak kasik org lain tahu..haha..terpendam beb..

baru2 nih aku bertemu dgn situasi yg menarik untuk dikupaskan….

ade satu perkara…isunya..tolong atau tidak..to invest or to not to invest..
satu perkara,situasi 1 dan 2 sama kecuali… satu variable je yg tak sama..

Investment=1 when A somehow feels B will reward as A niatkan
Investment=0 when B confirm otherwise

manusia biasa…nyata luaran tidak semestinya menggambarkan yg dalam..bersihkan hati..ikhlaskan niat..

Leave a Reply

