I love working and i’m not crazy.

lagi 4 hari aku genap 2 bulan kat PDM. Byk bende dah happen byk bende dah tgk,byk bende dah belajar.hehe..so aku raser aku boleh cakap..aku suker keje…betul aje cikgu aku dah predict..aku kalo keje mesti jadik workaholicnyer..hehehe..kan elok kalo belajar pun studyholic kan..ahahahaha..

My immediate bos saket dan keadaanku menghandle keje sorang2
bos ku yg kusayangi telah dijangkiti demam denggi.huhuhu..quite teruk,masuk ICU sumer and kene buat blood transfusion sbb platlet count dah sampai 20 lebeh je..huhuhu..i went to visit her twice.satu kat SMC(Selangor Medical Centre) and satu lagi after dier dah transfer ke HKL.So,last week adelah week yg sgt2 mencabar. Since I’m her assistant,i have to take over and manage all the task for PDM Interconnect Services. dengan tidak berbekalkan proper breifing,telah kene pegi meeting kesana sini untuk bende2 yg tidak ketahuan olehku hujung pangkalnya..apekahhhh!!!!thats my reaction to each email yg aku bukak yang aku tak paham ape ke jadahnyer..

there i am kene attend to meeting about MNPla,DB la,CLI la,DR la..ahahhaa..seb baik ade la sedikit sebanyak yang aku tau..cumanya ade jugak bende yg aku sepatah haram tak tahu..kene la merangkak sket nak paham..anyway,by this week rasernyer dah ok dah..dah relaks sket..dah tahu nak jumpa sesaper sumer nak bagi updates,nak follow up,nak contact2 orang mintak info and stuff.heh.i notice la,since semua org yg berkaitan adelah mereka yg dah dewasa(bukan budak2 cam aku)aku agak neves sket..nak sopan2 sket nak formal2 sket..ngehngehngeh..but i find its easier for both me and them if i buat macam bese je..relaks je contohnyer..kalo derang kater.."nnt boleh check CDR la and then buat verification"..aku akan tanyer selamba badak.."CDR tuh aper ekk?..hehe" sengih sket…tak tahu..tak perlu malu….kalo buat presentation and nak kawal crowd buat cam biasa jer..mcm agak x formal..tapi resultnyer bagus..so far dah bebrapa kali mengupdate bende in a meeting and sekali jumpa DIGI propose derang with CLI concept kat derangnyer office.(another heading for my visit to DIGI jap lagi)

tapi aritu ade satu meeting pasal double billing..hehe..telah menyampuk sket..then terbukti ape yg disampukkan olehku itu salah…ngehngeh..malu tahap cipan..kikiki..tapi seb baik maseh ade kederat nak ckp.."ooo..yek?..hehe" sambil sengih cam kerang busuk.takpe..ade lesen "I have right ask stupid question,or give stupid answers coz i’m still learning"..hehehe..harap2 aku dah pandai la sket sebelum lesen aku nih expired..biler teringat balek..aduhaiiiii..malu giler….

Meeting with DIGI kat DIGI office Subang HItech

raser cam pegi oversea la plak kan biler masuk kat Digi Lot 10 kat subang hitech tuh..interior design sgt moden…tempat makan sumer sgt selesa..but kawasan tuh bahang sket without the aircond..nak amek pass untuk meeting akan ader individualised pass la..siap nama di print out on a card..bilek meetin plak cozy la..ok..nak citer pasal workspace strukture derang…hehe..paperless and tader divider…meja2 derang keje serupa meja2 study kat Uni Library..ade komp sebijik..pastu ade la personal item 2-3 biji..just that..no file what so ever..no post it notes ke..most of them dapat laptop..and pakaian keje is casual wear..t shirt and jeans is normal…yang tuh best la..tapi bab2 open workspace nih cam tak sedap sket..tader privaci den nak chat..or tulis blog cam sekarang nih kan..ngehngehngeh..

Righteous Indignation
Last week jugak rasernyer my inbox mengalami perubahan besar..hehe..no more of those pestilential emails from budak2 MTTP yang tade keje berbual sesamer mereka tapi include all the 40-ies ppl in the loop which is so irritating..its ok to forward bende2(pun tak ske sgt but bearable)..tapi kalo msg yg begini..

_________________________________________________________________________

<!–
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:swiss;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;}
@font-face
{font-family:"Arial monospaced for SAP";
panose-1:2 11 6 9 2 2 2 3 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:modern;
mso-font-pitch:fixed;
mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:"";
margin:0in;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
mso-bidi-font-size:11.0pt;
font-family:Calibri;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}
@page Section1
{size:8.5in 11.0in;
margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in;
mso-header-margin:.5in;
mso-footer-margin:.5in;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
–>

respon
la A..

Regards,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Klw
ye pn ape slh nyer?

hehehheheh

 

penuh
pengharapan… hati kian berbunga..

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 


 

Klw
ye pn ape slh nyer?

Hehehheheh

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 


Bkn psl A ler..Klw ye pn ape slh nyer..Ahaks..

Psl gaji
ler, mst kne agresif cket..

Best Regards;

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 


cpt
je bertindak balas Y kalu A..

huhuhuhuhu

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

yang XXXXXXXXXXXX tuh nama penulis..dirahsiakan..
from xxxxxxx to the whole list each and every email..or each and every sentence.

ini baru sikit..and in one email..(aku save just untuk tulis this entry)….apekahh..sehari bleh dapat around 50-ies of this on topic yang tak membantu peningkatan akhlak ke pengetahuan ke…bengang tak bengang..bukan tak penah tegur..bukan tak penah suggest..hantar jugak…derang kalo nak reply..pi letak reply to all..dah ckp dah exclude me..tanak jugak..maka aku telah hantar email kepada si inniator of this kind of email dan jugak mereka yg terlibat secara aktif memaksa aku dok tgk msg2 sampah derang nih…
tak tahu mana yang berkesan..sekarang nih aku dah tader msalah pencari publisiti seperti ini..hidupku aman..jgn kaco aku kalo aku tak kaco ko…

p/s:hari ni ade jemputan untuk meeting but i decide tade kene mengena sgt unit dan bahagian aku..ok la kot kalo tak pi..

Leave a Reply

