aku seorang pekerja..

salam..

haih..sungguh la lamenyer aku tak menulis sesuatu kat sini..hehe..selain dari entry pengumuman yang lepas..ade jugak beberapa bulan aku tak update blog aku..aih..peminat setia dah mengomel mintak aku tulis lagi..hehe..so atas permintaan beliau..maka arini aku tulis le lagi…antara sbb beliau meminta aku meneruskan penulisan kat blog ni,tulisan aku byk mengajak dia berfikir dan merenung hidup…hehe..

sbb aku lama tak update….
in short,because i’m happy..and my friends have been repeatedly advising me to not thinking too deep too much..so here i am..actually i am still thinking too deep too much but dun have the time and mood to write it up..hehe..

belajar selok belok kehidupan di ibu kota
honestly i hate living and working in KL..there’s just too many people..way too many than the city can hold..i prefer to work in less crowded place..did ask for position somewhere else,but they want me at HQ..so here i am not really excited about giving my best..but fortunately for me,after dreading for nothing,of getting difficult boss,all my boss,so far 2..are great..maybe becouse i was there just for temporary on job training that i didnt get to see it all..but on face value,they’re ok..no problem..but yes,there are a few ppl that is not my kind of ppl..hehe..keje lain personal lain..kan..so so far ok la bekerja…

pergi dan balek keje yg menjadi hal
adepun aku ini tiadalan lesen kenderaan lagi…baru je dpt lesen L..yg dah mati kot…haih..anyway that point aside…ade je bende yg menghalang aku nak pi belajar dan dpt lesen..salah satunyer cekgu aku (yg bakal kene karate dlm beberapa hari ni..ahahahaha…)ok..that point aside..so ari2 aku naik bas..atau tren

batu 10 cheras
aku sekang dok taman desa kat rumah abg sementara dapat tempat keje yang permanent..setiap hari aku terpaksa kuar rumah kul 630 pg..bas kdg2 cepat kdg2 lambat..suke suki je pemandu dier nak dtg kul baper..naik rapidkl no u72..kalo dpt tempat duduk,memang le sgt bersyukur..tapi most of the time berdiri..dlm kul 7 or lebih sampai le ke stesen pasar seni…kat sini..aku kene amek lagi satu bas untuk ke tmpt keje..kene amek u40 yg sentiasa sesak..tensen aku..so bile dok dlm bas aku pun mengelamun,kalo berdiri berasak-asak,aku pun memaki didalam hati kepada pengurusan rapidkl yg tidak menyediakan bas yang cukup..
tapi baru2 nih,setelah pening dek pelbagai bau dari mcm2 org dan juga bau dari seorang tua yg aku supek tak membersihkan diri berminggu-minggu..aku jadik jelek dgn mereka…boleh tak rapidkl nih sediakan 2 kelas bas..satu untuk mereka yang keje pejabat dan berpakaian kemas segar dan wangi dan satu lagi untuk lain2 kategori…sediakan jugak depoh bas yg berlainan untuk dua bas ini..harga tidak menjadi masalah…denagn ini mungkin boleh menarik ramai lagi org seprti saya menaiki bas..lebih selesa dan tak perlu berasak..dan tidak juga perlu menghidu bau-bauan yang kurang menyenangkan..
tiba2 terdetik.."naudzubillahiminzalik"…ape yg aku dah fikir ni..ape ni ape nih…pemikiran mcm nih tak ubah seperti mereka yg menjalankan dasar apartheid di afrika selatan..
aper aku ingat aku terlalu mulia untuk bercampur gaul dgn mereka…aku bersih dan mereka kotor?..aku hebat dan mereka tidak?…aku menelan air liur,takut dgn apa yg baru saje aku rancang tadi…naudzubillah..naudzubillah..astaghfirullah..aku diam beristighfar sebentar…

bukankah mereka semua saudara-saudara seislam aku…bukankah mereka jugak manusia..ape bezanya aku dan mereka…kenapa aku memandang jijik pada mereka yang keluar bersusah payah mencari rezeki yang halal..peluh hangit yg mereka tumpahkan demi sesuap nasi..mereka tidak meminta sedekah,tidak mencuri..usaha mereka..ketabahan mereka…terus aku buang jauh2 rancangan dan pelan tindakan aku untuk zon pengasingan..

sekarang,aku naik ke bas,redha dgn ape yg aku dpt..dpt tempat duduk atau tidak..penumpang yg lain wangi atau tidak…aku terima dgn hati terbuka..kami semua sedang dlm perjalanan mencari rezeki Allah..semoga dimudahkan dan diberkati…

2 thoughts on “aku seorang pekerja..”

  1. assalamualaikum marlina!๐Ÿ™‚

    da lame x dgr khabar..tetibe ade email marlina’s blog update..aku pon x tau ko ade blog friendster ni..huhu..brape byk blog daa..haha

    alhamdulillah da keje da ek ko..aku tgh berhempas pulas tertonggeng tonggeng tuk abiskan final year yg berbaki lg 2 bln ni..huhu..doakan aku berjaya dpt segulung ijazah dlm keadaan masih waras!!haha..

    so ape cite ko?masih peminat setia shin chan n conan?hehe๐Ÿ˜€

    dido

Leave a Reply

