latest thing in my life

ngehehe

nak
tau tak?..hahaha..(bayangkan cara aku ckp nih)

Semalam
i went outside of malaysia hall to make a phone call.sampai kat trafiic light
tuh,i terperasan bulan sedang mengambang penuh tapi banyak awan2 yg dok
halang,so the feeling mcm seram2 tak seram la..haha..pastuh building yg
bertentangan tuh calour dier cam contrast the sky nicely(in my eyes)..so i went
back and get Mr.AD(Ahmad Dhani-my D80) and tripod,then start la shoot the
moon..mind you,kat traffic light tuh banyak kete kot lalu lalang,tapi sebagai
jurugambar,kita perlu tidak mengendahkan sumer itu..haha..aku pun
snap2,setting2,dlm berbagai posisi sehingga mendapat angle yg aku rasa agak cun
la giving the location..pastuh biler dah mcm banyak jer shot yg aku dah
amek,and bulan pon dah masuk cloud yg besar(malas nak tunggu)aku pun bungkus la
barang2..syok2 jer,tetiba ader dua bapak polisi(polis) dgn berpakaian seragam
dtg menghampiri..aku ingatkan derang wat rondaan ker haper,but rupanya derang
dtg sbb aku..seram tak seram..memula sbb aku tader idea langsung,aku pun lepak2
jer angkat tngn dan angguk.."hye"

pastuh
tgk aku dah siap2 bangun dan nak beredar,derang jln lagi cepat ke arah aku..aku
pun berenti la dan tercongok jap tunggu derang sampai..

aku
ckp la dgn muker slightly suprised gitu

"yes?"

"can
we ask you a few questions ma’am/miss(tak dpt recall secara tepat)?" abg
sorang tuh ckp..yg sorang lagi pergi the other side of me,cam nak kepong aku..

"ye…ah"aku
pun cuak la jugak..apsal lak nih..

"what
are you phototgraphing at?"

lega
sungguh hati aku..ingatkan aper la tadi..rupanya derang ingat aku tgh mengintip
org2 kat bangunan yg terdapat didalam gambar..dlm ati aku "cheh!perasan
nak mampos..tader keje aku nak ngintai ko..pirah mabuk" tapi aku ckp kat
pak polisi

"the
moon"<–intonasi yg mengsuggestkan "obviously!" sambil
menuding kearah bulan yang dah pun diliputi awan

pastu
aku ckp lagi

"what?!did
somebody form that building calls you guys to check on me,whether i’m spying on
them?" dgn nada "ek eleh"

sambung
lagi " Come on la,that is so paranoid"sambil sengih mengejek dan
geleng2 kepala.

terus
yg sorang tuh muka dier cam.."ye tak ye jugak" pastu dier tanya

"where
do you live?"

"just
next door"

pastuh
aku pun tentatively step away from them and  tanpa sedar,gelak kuat2
sambil ckp..

"that
is so paranoid!" ..ooppss..hehe..tutup mulut dgn tangan dan terus
blah..karang tak pasal2 kene tangkap sbb terlalu annoying..haha..

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Leave a Reply

