Congrats…Leftenan Muda Nor Afzan Abu Bakar

kuikuikui..entry kali nih aku tujukan khas buat member baekkkk aku masa zaman kekanak dan awal remaja…semalam aku buat panggilan telefon pertama sejak beberapa tahun yg lalu kat budak neh..heh..memang takleh kelentong la…sekejap jer dier dah tau saper yg tepon..takleh aku nak menyamar sket…kuikuikui…

hehe..baper tahun jer la aku dapat nak merajuk hati ngan ko Afzan..budak mengong cam dier nih memang susah aku nak lupakan..suka duka zaman penuh kenaifan kita lalui bersama ekk..

oho…sekarang nih dier dah bergelar Leftenan Muda pasukan PALAPES …tabek2…”minta kebenaran mengumpat,Puan!”…geli hati aku teringat semalam dier  demo, cara2 membuli kadet2 bawahan dier..giler kuasanyer budak..hampeh jer ayat2 seperti…

”kamu turun 5!sebab saya menyampah tgk muka kamu”(yg nih contoh jer la..belum pernah dilakukan)
kebanyakan buli-bulian yg dilakukan leftenan muda kita nih adalah seperti mem’pau’ megi kadet dier…mkn jer ko ingat ekk…
takpun..”aku habis batuk jer,aku dah taknak nengok muker ko lagi”

nampaknya dier lagi macho la dari aku sekarang ehh dengan baju celoreng2 dier…so kalo lenkali kitorang nak jalan pegang tangan,aku la yang kene pegang lengan dier..kuikuikui…

teringat dulu masa aku ngan dier kene marah dengan penyelia petang sebab pegi kantin setelah bunyik loceng masuk kelas…teringat la keheroan aku masa tuh..kuikuikui..teringat gak masa kitorang dulu cam mengong sket la..suka sgt nak rapat2 ngan cekgu2 baru la..mender la…bongok jer kalo fikirkan…tapi thats how life goes..kan..biler ingat2 balek memang la segannyer kalo jumpa balek cekgu2 tuh ekk…

teringat gak perang besar masa form 3 disebabkan kuiz Agama tuh..kuikuikui..siap pisah2 meja..satu kelas tau kita gadoh..kelas seblah pun tau..ustazah Norisah pun tau…sampai la kita didamaikan di bilik ERT tuh…lawak2..but i will never forget that she’s the one who first offer her hand..itu la insiden yg membuatkan aku bertambah-tambah la sayang ngan budak mengong nih..

the one thing yang membuatkan aku agak reluctant utk pegi MRSM Jasin dulu is sebab nnt aku kener tinggalkan dier..since kitorang dulu sgt rapat…we dun have a group of gigling girly friends..just us…just the two of us together…even kitorang kener suspek as a couple pon..bongok tul..so sbb mls nak layan,kitorang ye kan ajer la ekk…pegang tangan la..mender la..

kalo kat FELDA Palong 4,5,6 tuh…dier jer la satu2nya member yg aku paling rapat..kalo aku balik bermalam mesti petang tuh pegi umah dier..angkut dier naik moto bawak pusing2 Palong…borak2 atas motor…kat palong takyah pakai helmet..so boleh la borak2..

so sekarang..tak kesah la kalo ko buat tak kesah jer aku nak pergi meninggalkan ko..atau ko buat tak kesah jer kalo ko tak dapat kontek aku..takpun ko buat tak kesah jer kalo aku tak tepon ko..takpun ko merajuk sbb aku merajuk ker…kita dah lepas sumer2 fasa tuh..

it’s really amazing when all i need is really less than 5 minutes to start chatting with her and it felt like she’s there knowing every single moment of my life,like those  two years of silence never happens…this is true friendship…its really amazing gak betapa bongoknye aku…anyway,i can’t help to merajuk ngan dier nih..merajuk pada yang sayang, ewah!

2 thoughts on “Congrats…Leftenan Muda Nor Afzan Abu Bakar”

  1. marlina, aku baru bace kot mende ni…mmmmm…pape pon aku mmg xley lupe ko..tiap kali balik palong aku mst lalu umah ko.. sedey je bila baca balik sbb nk g balik zaman tuh mmg da xboley..huhuhhuhuhu…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s