sajak buat sahabat

ngehehehe….dido buat sajak2 aku pun nak tiru dier gak arr…
ekceli sajak nih dah lama aku tulis,penah aku post kat blog aku yg lama..tapi yg ni revised version la…aku buat untuk sahabat2 aku yg selalu mengingatkan aku kepada Allah…susah nak carik sahabat yg cenggini..harap ukhwah dapat berterusan sehingga akhir hayat. ukhwah fillah,fi mahabbah.

Sahabat..
Pernah dulu aku ucapkan
aku akan selalu berada disisimu di saat suka dan duka,
menghapus kelabu dari langitmu,
hamparkan cerahan biru,
ku janjikan hari yang seindah pelangi untuk kau jejaki
seperti rasaku dari tingkahmu,
namun kelmarin aku tersedar dari lenaku
Aku mula mengenal erti,
sesuatu yg patut singgah di hatiku,
dari salju lambaianmu,
dari lembut renungan matamu,
dari hangatnya pelukanmu
Sahabat,
Biar aku meluahkan,
apa yang tidak terucap dari bibirmu,

“Sahabat,
Jikalau kau perlu teman setia,
sentiasa bersama,
Aku seorang tiada upaya Kerna aku aku nanti pergi jua mengadapNya”

“Sahabat , Jikalau engkau rayu telinga yang sedia mendengar,
merasa resahmu,
Aku seorang tiada mampu,
Kerna aku bukan yang Maha Mendengar dan Maha Mengetahui akan keluhmu,”

“Sahabat ,
Jikalau engkau perlukan bahu untuk kau tumpahkan tangis agar tenang kembali hatimu,
Aku seorang tiada daya memberi sebanyak itu,
Kerna kurnia tenang milik Dia yang mengirim ujian kepadamu…..”

“Sahabat,
Adukanlah sepi,duka dan sengsara hatimu kepada Dia Yang Satu,
Kerana sesunguhnya dengan mengingatinya,tenang tenteramlah hatimu

Leave a Reply

