warga tua di oz part 1

autumn telah bermula….
jumper baru dah beli…
shoping sakan tak hengat dunia..

oh yer…
nak citer pasal “Jenny 50cent” oz equivalent of “aisyah 50sen”
nama dier aku tak tau sebenarnya.aci bantai jer(pinjam perkataan feveret huda)
makcik nih kalo korang jumpa dan tak citer ngan kawan2,korang memang ada masalah penglihatan…hehe…

dari jauh mau silau mata dek kerlipan berlian2 yg dok tertempel kat tiara yg dier memang konpom pakai biler kuar rumah.dia pakai mahkota cam pengantin ataupun yg mcm pompuan yg menang ratu cantik tuh.tapi aku rasa yang nih bukan berlian betul.tapi apapun,dier pakai maskota(bak kata si fitri,adek aku).

sudahlah pemilihan aksesori tambahan sgt over,ini termasuklah rantai batu2 yg besar2 wane merah,tidak akan tinggal.beliau turut memakai baju2 yang mengikut trend.sekarang kan kat oz nih keco sket pakai skirt labuh ropol2 ala english style yg lama2,era2 victorian.beliau tidak mau kalah.skirt labuh jenis itu turut disarungnya.malah tambahan kepada itu,beliau juga mengenakan sepasang  sunnies yg wane merah.tahap keminatan melampau terhadap warne merah masih menjadi tanda tanya penduduk sekitar.

disamping itu,cik kak ini juga ada satu karekteristik lain yg menonjol yg membawa kepada penamaan “jenny 50cent”.dier akan meminta kepada sesiapa yg bertemunya duit 50cent.gerenti.konfom.tiadalh diketahui pendapatan perkapita makcik nih sebulan setelah ditolak perbelanjaan kasar  pakaian yg glamour seperti itu.

makcik nih boleh ditemui di lorong kynaston avenue di waktu tgh hari kira2 dlm jam12-3 petang.sila sediakan wang anda sekiranya dier meminta.50sen jer takkan kedekut.

p/s:sekiranya bersua kami sekali lagi,aku nak ajak dier bergambar.hehe.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s